CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 17, 2007

اختر لنفسك



اختر لنفسك طريقا ..... تلتمس فيه علما ودينا

اختر لنفسك صديقا ..... يهديك و يكون لك معينا

اختر لنفسك هدفاً ....... واملأ مفيدا

اختر لنفسك مستقبلا ...... وطريقا مستقيما

اختر لنفسك طاعة لله ...... يكرمك دنيا ودينا

اختر لنفسك حبا ......... في قلب والديك ساكنا وجميلا

اختر لنفسك جنة ......... أم دنيا تعصى الله فيها

اختر لنفسك علما ........ أم جهل في بيت الظلام تأبيدا

اختر لنفسك حياة ........ تحيا بحب الله فيها

اختر لنفسك آخرة ...... يكرمك الله فيها

15 comments:

كائن نورانى said...

صــــــــــــــــافى


وصل ايضن لارض البلوجات

منور ياقمر

ايه الشغل الجامد دا

عبقرى طالع لاخواتك


تسلم ايدك حبيبى

نورت يا سوفه

ثورة said...

اختر لنفسك حياة ........ تحيا بحب الله فيها

انت واد نابغة من صغرك يابني انت خسارة ف البلد دي
ولد وهادي ومؤدب ومتدين وكمان شاعر
أنا خلاص هخطبك
اثقل موهبتك بقى واقرا واكتب وادخل شوف العك اللى اخواتك بيكتبوه و الفريق بتاعنا بيكتبه وخد منه حاجات وانتقد حاجات واعترض عليها وبهدلنا
اللى ميعجبكش شرحه
انا عن نفسي موافقة أتبهدل
استمر يا مان و احنا معاك بقلوبنا وأرواحنا ودعواتنا وأمنياتنا
أي حاجه إلا جيوبنا
هنا بالذات معرفش أبويا

بطلع لساااااااني

مجـلة جــوا نـا said...

أنا مش مصدق بس مقتنع
فاكرني اذا كنت انت انت
أنا بتاع الوردة
تحالا لعمو
مبروك
وهحاول أشوف حد كبير يفهمني

BoTaNesToKeeSoo said...

يا الف نهار مبرووووووووووووك

ايه دا يا قرد؟ ايه الحاجات الجامده دى

انت يا يسوفتى بجد اكبر من سنك... الطفل المعجزه

كلامك بجد جميل وفى نصايح كتير حلوه


داانت بعد كده هتسيب ابيهك يحيى ومعدتش هتبقى محتاجله عشان يكتبلك حاجه عشان يبقى يفضل عروض سامى يوسف عليه انه يسيبك ويروحله لانك سحبت من سامى البساط


بس غريبه العيله كلها كانت شعرا وهم مش عارفين . الحمد لله يا بنى ان البلوجات اتفتحت عشان تكتشف مواهبكو الشعريه المكبوته انت وشريف


شد حيلك يا حبيبى وربنا يوفقك ويخليك لينا لان بجد الواحد يفخر ان ليه اخ زيك بس فى الاخر برضه هقول زى زوزى انت اكيد طالع لاخواتك

Anonymous said...

الف مبرووووووووووووووووك ياعمري
ايه الجمال ده ياواد
فنان والله
بس هو انت اللي كاتب الكلام ده
بس برافو عليك الى الامام
وتشرفنا علطول كمان وكمان
يااخي الكبير رغم صغر سنك
ياملاكي الرقيق بقلبا عميق
ربنا يحميك
حبيتك

3ashe2elro7 said...

ولا حد قالى خالص
مبروك يا جميل على المدونه و كده تقدر تاخد لقب اصغر مدون على النت
بس اللى قال انا عايز اغنى حبيبى يا رسول الله اكيد ان شاء الله هيطلع منه كلام احلى و احلى و هيبقى حاجه كويسه ان شاء الله لما يمشى فى السكه الصح

dew_bright said...

جميل اوى يا يويو تسلم ايدينك يا حبيبى

اتحفنا كمان وكمان واحنا مستنين منك الجديد

خالتك برايت

kingmody said...

الف الف مبرووووك يا يوسف :)
وبجد كلام رائع وجميل جميل جميل جدا

على فكرة شريف سمعني كام حاجة ليك بتغنيها ومن ساعتها انا قولت انك ليك شأن ان شاء الله هيكون كبير ومستقبل باهر بعون الله

بجد استمر على الكتابة عشان الموهبة دي تنمو وتزيد وخصوصا ان سنك ده تقدر تكتسب في مهارات كتيير جدا في اقل وقت ربنا معاك :)

الخيط الرفيع said...

يا أوفس يا مجرم

انا من زمان بقلك انت عبقري

وانت كنت تتريق وتقول بلاش رسايل ايجابيه

بجد
أنا مبسوطة جدا أنك بتنقي اللي تقلده ودايما بيعجبني تفكيرك

ربنا يقدرنا ونخلي بالنا منك

والكلام حلو قوي كله معاني حلوة وتخليك
حد محترم ويحترم

انا فخورة بيك

واتمني ليك انك تكون انسان ملتزم متزن
في حاجة في حياتك

تفضل متفوق متدين موهوب محبوب مؤدب حنين لذيذ


ومركز في كل صغيرة وكبيرة في البيت بس مش قوي كدا

لانك لا تفوتك فايته

WhItE HeArT said...

معلش ياجماعه اصل انا النهارده نظري ضعيف شوية

انتم فعلا كتبتوا ان يوسف الصغنن هوه اللي كتب الكلام ده

بجد مش هقول غير ماشاء الله وربنا يحميك ياابني

وعاوز اقول بجد لازم يكون في اهتمام بيوسف اكتر من كده ولازم تنمو الموهبه دي فيه لإ،ه مادام كتب بالشكل ده في الوقت ده يبأه لو نمتوها فيه هيبأه واد مشكلة

ولازم حد يفهمو لو ناوي يكتب شعر شوية عن الشعر ومبادئه وبرضه يكون الامر بهدوء ومناسب لسنه

لإنه بجد كلامه جامد جدا جدا جدا وجميل انه يعرف الحاجات دي من وهوه صغير ""على فكره انا معرفش سنه كام بس هبأه اعرف من شريف انا اللي عرفته ان هوه صغير"" عموما ربنا يوفقك يايوسف وانا بالذات مستني منك حاجات تانية

Anonymous said...

ايه البلوجيه الجميلة دي ياواد وايه الكلام الجامد ده يارب تكتب لنا اكتر واكتر وتبقى بلوجيتك احسن بلوجية

MaMaDo said...

ايه الحلاوه دى يا جميل
بجد كلامك حلو اوى

و منور البلوجات يا سوفه

Menas said...

مبرووووووووووووك
ايه الجمال ده
بجد بجد يابنى انت عبقرى
خساره فى الزمن ده
ربنا يوفقك

sakayar said...

انت بجد هوه ؟؟؟
طريق ... صديق ...إلى هدف ....يبقى أكيد هتجيب جوووون ... كلامك منطقي ... وموفق
ربنا يوفقك ولا حد يوقفك

the only thing better than love is freedom said...

merci ya yoyo 3ala el kalam el gamed dah we sadany enta fek amal teba kateb keber 3alashan betmot fe el ahly zaey